Friday, October 25, 2013

RESCHEDULE MY LIFE ... I LIKE IT (^_^)

Oh...dari hari ke hari nak buat..tapi asik tertangguh je...tolongla cikin..please give some more time, space n reward untuk diri seniri..Org yang BERJAYA sebenarnya adalah org yang sangat berdisiplin n menghormati masa n jadual yang dah ditetapkan..so, apelagi Cikin..work for it...!!! caiyokkk!

Sekadar menghormati diri sendiri, cikin akan reward diri ckin, 1 hari dalam sebulan :)....tapi, ape2 hal pun kene mintak izin abang hensem hubbylovy cikin la ye!!..restu suami sangat pentingg.. barulah bahagia dunia akhirat..ye kan?

Ini baru plan2, xtaula istiqamah or x..tapi apa salahnya kalau give it a try at the beginning,..right?

Weekdays ::

ISNIN - Puasa sunat

RABU - setiap minggu ke 3 mlm - Ladies night with minah2 ronggeng..
              (**** my lovely cutie mutie peeps)

KHAMIS - petang , layan pasar malam Inderapura with Hubbylovy n sweetie little kiddos.

JUMAAT - lunchdate with oldfrens..

*** Cabaran jiwa kental, mental kuat ::: marilah bersama2 mulakan 10,000 langkah setiap Selasa & Rabu di sekitar kampus , after 5pm...(just spend 1 hour, tengok berhasil x? Sehat itu berharga!!!)

Weekend ::

SABTU  - window shopping with anak2 / berkelah / jalan2 cuci mata
AHAD - rest n relax kat umah sendiri

Walau jauh mana pun kite pergi, famili tetap no 1 di hati, keluarga mertua n keluarga sendiri perlu diutamakan.. Bila kita dah buat keputusan untuk hidup bersama, we must makesure that we need to adapt this new changes..sebagai seorang isteri, syurga di bawah tapak kaki suami..keluarga dia adalah keluarga kite juga.. Cikin sangat beruntung dikurniakan keluarga mertua yang sangat baik dan sporting, papa n mama yg sangat baikhati dan penyayang, adik beradik ipar duai yang sangat sporting..loves u All!! Keluarga Sulaiman yang dah banyak berbakti pada diri Cikin juga sangat Cikin sayangi.. (^_^)...Mak abah n adik beradik yang berbagai ragam... I love u all so much babeh!!

So, dalam mencari keredhaan Ilahi, selain keredhaan suami, kite juge perlu restu dan keredhaan keluarga kite...marila kite sama2 mencarik ruang untuk tambah kasih sayang, menyayangi, disayangi dan berbakti pada kedua ibu bapa selagi masih ada...(^_^) jangan ralat di kemudian hari..

Serasa dalam tempoh 5+++ years married ni, cikin n famili dapat peluang pulang ke kedua2 belah kampung cume 2 kali je setahun...ye la, dulu kan hidup ber Pjj, seorang di Kuantan, seorang di Lumut..kampung di Terengganu dan Johor..hujung minggu yang ada, cume waktu yg ada untuk berjumpa kami suami isteri anak beranak..itupun jarang2 cukup every week a month...so, balik kampung just pada musim perayaan je...oh, kacang lupakan kulit kami ni..hukhuk...

Sebagai motivasi untuk memperbaiki diri...Cikin nak reschedule macam ini ::::---

>>>> Setiap minggu ke 4 every month, kami akan pulang ke kampung secara giliran , so ada 12 bulan, at least each kampung dapat 6 kali balik ... topup pulak dengan cuti raya haji n raya puase dan bulan puasa ...kami masing2 dapat balik Besut n Muar sekurang-kurangnya 7 kali setahun.. Yezsa...ok la tu,kan? >>>>

Moga tercapai....mari kite cube...tengok apa kesannya (^_^)

No comments: