Tuesday, December 31, 2013

' NEW YEAR, NEW HOPES, NEW RESOLUTION'

Hari ni 31 Disember 2013. Kurang 24jam lagi kita akan menginjak ke tahun baru 2014. Bila diperkatakan tentang tahun baru ni...mesti perkataan AZAM x terlepas dari mulut semua orang, ye x? Sama ada.. dah tercapai ke azam 2013, dah ada ke azam 2014 and whatso everla..(^_^)

Untuk Cikin, Alhamdulillah, seiring dengan pertambahan tahun, usia pun bertambah..Cikin berdoa moga dengan kehadiran tahun baru ini nanti, pemikiran dan gaya pembawakan diri Cikin pun seiring dengan kematangan usia yang dah tiba.. I am 3 series dah ok . Peace!! Biarlah segalanya bersederhana dan dilorongkan ke arah melakukan perkara yang betul fi sabilillah dan moga Cikin akan dipertemukan dengan mereka yang sentiasa mencari keredhaan Ilahi.. I wish that 2014 will be a new brand of me..Hope so..ke arah yang lebih baik... Amiin..



2013 ditinggalkan dengan banyak kenangan dan pengalaman yang pelbagai. manis, pahit, masam dan manis. Inilah juga tahun pertama kami suami isteri tinggal bersama dan sama2 mempelajari ilmu rumah tangga + menyesuaikan diri seperti kehidupan pasangan lain.. wpun dah lama berkahwin, anak pun dah 2, honestly speaking...bila kita tinggal bersama sebumbung, barulah kita dapat kenal sepenuhnya diri pasangan masing2..masa awal tinggal bersama, memang series Cikin amik masa jugak nak cope dgn semua perkara..memang banyak loop hole masa mula2 tu, nak adjust time, kene banyak sensitif pada banyak isu n mcm2 la.. almaklumla selama ni duduk sniri dgn anak2, x kesahla pun rumah tunggang langgang mcmn pun, masak ikut suke ati, balik keje ikut suke time nak balik, etc.. bila tinggal bersama, tanggungjawab sebagai isteri, ibu dan pekerja kene balance.. suami perlu diutamakan dalam segala segi.. 2014, my wish --> perbaiki diri untuk jadi isteri yang terbaik buat seorang suami yang sangat terbaik di dunia, my Hubbylovy (^_^)



Untuk tahun 2014 ni jugak, Cikin memang melancarkan misi habis habisan time management yg sangat proper dan financial planning yang sangat awesome, ok!!  Bak kata Sir Rahim, Procrastination is the thief of time !! Sungguh tahun 2013 dan tahun2 yg lepas...perancangn masa Cikin memang sangat fail, ok!!! Kurang tumpuan pada menghargai masa, tu yg jadiknye hidup kite kekadang nampak x berkualiti dan produktif.. ye kan? :) 2014 jugak, I try to --- DARE TO BUSINESS...ade berani? bab2 business ni memang msih 50-50 sbb takut x jadik..hua hua hua...tapi, I'll try it to make it not just a dream, but reality...TARGET :- before end of 2014.. ade kelass x?haha..

Okla...walau ape pun azam kite, yg penting kite mesti ingat dan sedar , Allah sentiasa bersama kita..segala niat yg ada mestilah segala2 nya Lillahi Taala.. barulah keberkatan dan keredhaan Allah kita peroleh...Moga mudahlah urusan Cikin untuk 2014 ni..Amin..bye bye 2013..(^_^)


No comments: